תרבות, ניכור, שיעמום, ויאוש

עברתי דירה לבלוג המאזין – http://www.listener.co.il

פייס נו מור! שבוע מס' 1

Posted by עידו שחם ב- אוגוסט 28, 2008

שבוע ראשון ללא פייסבוק עבר על כוחותינו. מתקבלים כרגע דיווחים מהשטח, אז נעבור לכתבינו שנמצא אי שם בשביל לקבל את הפרטים העדכניים:

  • בן דוד שלי הוסיף אותי לפייסבוק. נתקלתי פתאום בבן דוד שאני לא בקשר איתו. תוך כדי השיחה הקצרה ביננו, הוא הודיע לי שהוסיף אותי לפייסבוק, כנראה מן נסיון כזה לחזור להיות בקשר מבלי להיות בקשר, אמנות הפייסבוק הידועה. אמרתי לו שאני לא נכנס לשם בחודש הקרוב, אבל לא החלפנו טלפונים או איזשהם פרטי התקשרות אחרים.
  • הציעו לי לדגום שידך בפייסבוק. דווקא בדרך כלל לא משדכים לי, מניחים שאני יודע לדאוג לעצמי מה שנכון בחצי מהזמן. בכל אופן, הציעו לי מישהי שנשמעת מסקרנת (מורה לבלט!) ושאבדוק אותה בפייסבוק לפני שעושים איזשהו מהלך. וידאתי מהמקור שלי שהבחורה נראית טוב, והצעתי לעשות את זה כמו פעם, שיביאו לי את המספר שלה, אתקשר אליה, ואם יש דיבור אקח את זה משם. שום דבר לא קרה בינתיים, לא תראו אותי עושה פירואטים היום.
  • תמיכה בתכנית הגמילה. כמה מחברי בעולם האמיתי שמו לב להודעת הסטטוס האחרונה לחודש הפייסבוקי ואמרו לי שזה הרשים אותם שלא אכנס לפייסבוק בחודש הקרוב. טוב לשמוע עידודי תמיכה כשנמצאים בתחילת הגמילה. תנו עידודים כאלה לנגמל הקרוב לביתכם, לא משנה ממה הוא נגמל.
  • חשק חוזר ונשנה להכנס לפייסבוק. מדי פעם השתלטה עלי איזה רוח וויראלית ונתנה לי חשק לעזוב שטויות ולהכנס בכל זאת לפייסבוק. לראות אם אולי השאירו לי איזה הודעה, איזה בחורה שווה רוצה להוסיף אותי, או לא יודע מה. זו אותה ההרגשה כמו שכתבתי בפוסט הקודם על החשק לקנות עוד חפיסת סיגריות. אבל הייתי חזק, התבוננתי בהתמכרות, ולא נכנסתי. אגב – רק כדי לוודא ושתדעו שאני הארד קור בעניין, יש לי יבוא אוטומטי לפוסטים מהבלוג הזה אל תוך פייסבוק. הגדרתי את זה לפני כך וכך זמן וזה פועל אוטומטית. אז אם זה נראה כאילו שנכנסתי לפייסבוק, תבדקו שנית ותראו שזה יבוא הפוסטים האוטומטי ולא אני.
  • החברטואלים לא חברים. חוץ מחברי בעולם האמיתי שיש לי דיבור שותף איתם, לא היה דיבור מחוץ לפייסבוק עם אחד מחברי הפייסבוק. לא אני ולא הם יצרנו איזשהו קשר. ולמען האמת, יותר קל ככה. אני לא צריך לחפור בתמונות ולהתעדכן בעידכוני סטטוסים כל הזמן מה קורה עם האנשים. איך לכל הרוחות שכנעו אותי שמעניין וחשוב לעשות את זה נונסטופ?
  • רשתות חברתיות אחרות קמות לתחייה. יש לי גם פרופיל בחללי וגם בדה מארקר קפה, את זה פתחתי לאחרונה כי חשבתי שזה יעזור לקדם את העסק שלי. בכל מקרה, איכשהו יצא פתאום שהתחלתי לקבל נוטיפיקציות גם משם וגם משם על חברים חדשים שמוסיפים אותי, אירועים שקורים, והודעות. האם זה צירוף מקרים, או כשהייתי מחובר לפייסבוק הייתי מתעלם בנונשלנטיות משאר הרשתות החברתיות? לא ברור.

סיכום שבוע מס' 1 ללא פייסבוק – פייסבוק מנסה להתקיף אותי ולהחזיר אותי אליו מבפנים ומבחוץ כמו אקסית דביקה. בינתיים אני חזק ולא נכנע לדחפים. אנשים מעריכים את כל הסיפור הזה ואני מקווה שגם הם יצטרפו למהפכה.

נ.ב. אחלו לי מזל טוב על הגעתי לגיל 28 ב-28.8.08 כאשר אני גר בדירה מס' 8! אם זאת לא תהיה שנת המזל שלי, אני מפסיק להאמין במספרים ומכריז עליהם כפיקציה אנושית.

6 תגובות to “פייס נו מור! שבוע מס' 1”

  1. חזק חזק ונתחזק

    אני משאיר הודעה בעיקר בכדי לשבור את ההנחה שלך אודות חוסר קשר עם חברים וירטואליים בפייסבוק. בינתיים' אני מנטר אותך בפרילאנס.

    ד"ש מדודי(נקה), והמבין יבין, בתקווה

  2. שחר said

    מזל טוב איש! כל עניין הפייסבוק הזה ישאר מאחוריך בקרוב, אני מקווה

  3. גיאחה said

    מזל טוב, בחורי הטוב! זה הזמן להוסיף גם את עצמך ללוח ימי ההולדת של הבלוגוספירה:
    http://www.aplaton.co.il/story_347

  4. פסטרנק said

    יום הולדת שמחה!!!!!!!!!!
    😈 😈

  5. ע.מילל said

    אני מאחל לך גם להיגמל מהבלוגריאדה
    זה הרבה יותר גרוע.

  6. אני אכן משתמשת פייסבוק מכורה אני בגמילה סובלת סובלת וסובלת .

להשאיר תגובה

 
